10 travelers

4 rooms

2 twin beds
2 queen beds
1 king bed
1 sofa bed

2 1/2 bathrooms

HILARITAS

POTTON, Eastern Townships

Close to Owl's Head - Spa - Pool - Sauna - Potton - Celebrate with joy!

Hilaritas! The Latin word for glee is a sudden burst of cheerfulness.

You will be charmed by this Scandinavian-style residence, freshly built in 2021.

In the heart of nature, located on a 4-acre estate 5 minutes from Mount Owl’s Head, you will find a spa, a swimming pool and a sauna. Add to that a beach and access to nearby Lake Memphremagog and a host of options for outdoor and winter sports enthusiasts, this chalet definitely offers something for everyone!

This prestigious chalet, with its incomparable brightness, offers you a warm and friendly atmosphere in all seasons. The chalet offers three comfortable bedrooms and an office that can be used as a 4th bedroom or a playroom for the children. All opening onto a bright living room equipped with a magnificent wood-burning fireplace.

Outside, you can enjoy a well-deserved moment of relaxation and treat yourself to a thermal experience in the middle of the forest with the spa, the sauna and the swimming pool.

In winter, a 4 x 4 vehicle is strongly recommended to get to the chalet.

CITQ 307519

Hébergia wishes to respect the tranquility of the neighborhood. In all Hébergia cottages, it is forbidden to hold parties that involve a number of people greater than the one authorized in the contract, or that generate an unreasonable level of noise. Failure to comply may result in immediate eviction and additional costs of $500 for the inconvenience caused.

  • Air Conditioner
  • No Pets
  • Non smoking property
  • Outdoor Fire
  • Pool
  • Ski
  • Spa
  • Wi-fi
  • Wood Fireplace

  • Heated inground pool (June 15 to September 15)
  • Outdoor spa functional all year round
  • Finnish sauna for 10 people
  • Outdoor terrace with patio furniture
  • Outdoor kitchen with BBQ and sink
  • Year-round outdoor fireplace
  • Air conditioning
  • Unlimited 50Mbps wifi
  • Indoor wood fireplace
  • Fully equipped kitchen
  • Filter coffee maker and Nespresso
  • 3 Televisions Smart TV (no TV channel, you have to use your subscriptions, Netflix…)
  • CD/DVD player
  • Heating floor
  • Washer and dryer
  • One complete bedding set per bed, one large towel and two washcloths per person, hair dryer
  • Complete set of crockery, filter coffee maker, kettle, fondue pan, placemats and/or plastic tablecloth, rags, dish towels
  • In limited quantities: Toilet paper, garbage bags, dishwasher soap, hand dish soap, cleaning products, firewood.
  • Not included: Tissue, paper towel, laundry soap, soap and shampoo, bathrobe, additional towels for the spa.
  • Non-smoker

1st floor (Ground floor) – heated floor

Kitchen, dining room, living room
1 bedroom with queen bed
1 large bedroom with 1 queen bed and 2 single beds
1 bathroom with shower
1 bathroom
Washer, dryer

2nd floor

2nd living room (bedroom) with television and double sofa bed
1 bedroom with king bed
1 bathroom with shower and bath

Outside

1 sauna
1 spa
1 swimming pool
1 outdoor kitchen (BBQ and sink)

Check-in: 17:00:00

Check-out: 11:00:00

Booking and Confirmation Policy

1.1 Un ACOMPTE de 40 % de la valeur du séjour, avec un minimum de 500 $, est exigé au moment de la réservation. Ce montant sera prélevé sur la carte de crédit du Locataire et la réservation sera confirmée par courriel dès que la transaction aura été autorisée. Le solde sera automatiquement perçu quinze (15) jours avant la DATE D’OCCUPATION sur la carte de crédit du Locataire (Trente (30) jours, pour les réservations de 32 jours et plus). L’arrivée s’effectuant de façon parfaitement autonome, les instructions d’accès seront envoyées par courriel dans les 48 heures précédant la DATE D’OCCUPATION;

1.2 Pour toute réservation effectuée à moins de quinze (15) jours de la DATE D’OCCUPATION, le MONTANT TOTAL de la réservation devra être réglé par virement Interac au info@oldhebergia.pacifiquemarketing.ca dès réception de la confirmation;

1.3 Dans les deux (2) jours précédant la DATE D’OCCUPATION, un montant de 1000 $ sera bloqué sur la carte de crédit du Locataire, à titre de DÉPÔT de sécurité. Ce DÉPÔT de sécurité pourra servir à compenser le Locateur de tous dommages causés par le Locataire aux lieux loués. Ce DÉPÔT de sécurité sera débloqué dans les jours suivant la fin du séjour;

1.4 L’âge minimum pour effectuer une réservation est de vingt-cinq (25) ans. Une preuve d’identité pourrait vous être demandée;

1.5 Dans le cadre de la pandémie du COVID-19, le locataire s’engage à se conformer aux règles de la Santé Publique en vigueur au moment de son séjour et comprend que celles-ci sont obligatoires;

Le contrat de location inclut les modalités et conditions consultables sur le site de Hébergia: https://oldhebergia.pacifiquemarketing.ca/contrat-de-location/.

Cancellation Policy

2.1 SÉJOUR DE 31 JOURS ET MOINS

2.1.1 L’ACOMPTE est remboursable, moins un frais administratif de 10% de la valeur du séjour avant taxes, si l’avis d’annulation est reçu à plus de trente (30) jours de la DATE D’OCCUPATION;

2.1.2 Si l’avis d’annulation est reçu entre seize (16) jours et trente (30) jours de la DATE D’OCCUPATION, l’ACOMPTE n’est pas remboursable;

2.1.3 Si l’avis d’annulation est reçu à moins de quinze (15) jours de la DATE D’OCCUPATION, aucun remboursement ne sera consenti;

2.2 SÉJOUR DE 32 JOURS ET PLUS

2.2.1 L’ACOMPTE est remboursable, moins un frais administratif de 10% de la valeur du séjour avant taxes, si l’avis d’annulation est reçu à plus de quatre-vingt-dix (90) jours de la DATE D’OCCUPATION;

2.2.2 Si l’avis d’annulation est reçu entre quatre-vingt-dix (90) jours et trente (30) jours de la DATE D’OCCUPATION, l’ACOMPTE n’est pas remboursable;

2.2.3 Si l’avis d’annulation est reçu à moins de trente (30) jours de la DATE D’OCCUPATION, aucun remboursement ne sera consenti;

2.3 Sans limiter la portée de ce qui précède, un remboursement pourrait être émis si Le Locateur réussit à louer l’unité initialement réservée à un autre Locataire pour les mêmes dates, et au même coût de location. Advenant une telle situation, le Locataire aura le choix entre un remboursement du montant déboursé duquel aura été déduit un frais administratif de 10%, ou une note de crédit applicable sur un prochain séjour d’une valeur égale au montant déboursé;

2.4 Dans le cadre de la pandémie de la COVID-19 veuillez consulter notre politique applicable en cas de Force Majeure au https://oldhebergia.pacifiquemarketing.ca/force-majeure/;

2.5 Nous vous suggérons de vous procurer une assurance annulation ou de vérifier auprès de votre institution financière si une assurance voyage fait partie de vos avantages-membre avec votre carte de crédit. Ces assurances incluent souvent une couverture d’annulation, incluant les réservations d’hébergement comme le nôtre.

Location

Are you a chalet owner?

Benefit from our turnkey, worry-free rental service

Become Host

The Hebergia Guarantee

A Great Selection

You will find the chalet of your dreams

Certified Chalets

Zero bad surprises. Relax and enjoy!

Reservation made simple

A simple, worry-free process

Learn more