8 travelers

3 rooms

2 queen beds
1 king bed
1 sofa bed

3 bathrooms

MONSOON 1

SAINTE MARGUERITE DU LAC MASSON, Laurentians

Access to Lake Walfred - Spa - Ste-Marguerite-du-lac-Masson - Escape from the city !

Elegant and modern chalets, they present a rustic yet warm side while offering excellent comfort. These chalets are perfect for discovering the luxury “Cabin” in Canada.

Located on a large lot inside a private domain, this chalet has access to Lake Walfred through a common at the entrance to the domain. Being in the heart of the Laurentians, this region is filled with majestic and enchanting landscapes.

For family vacations, group getaways and romantic getaways, summer and winter, this is the place!

Please note that the property’s parking is under camera surveillance.

CITQ 286786

Hébergia wishes to respect the tranquility of the neighborhood. In all Hébergia cottages, it is forbidden to hold parties that involve a number of people greater than the one authorized in the contract, or that generate an unreasonable level of noise. Failure to comply may result in immediate eviction and additional costs of $500 for the inconvenience caused.

  • Air Conditioner
  • Air Conditioner
  • Boat
  • Boat
  • Outdoor Fire
  • Outdoor Fire
  • No Pets
  • No Pets
  • Wi-fi
  • Wi-fi
  • Gaz Fireplace
  • Gaz Fireplace
  • Non smoking property
  • Non smoking property
  • Spa
  • Spa
  • Water access
  • Water access

  • Spa open all year round
  • Outdoor terrace with BBQ and propane gas
  • Outdoor fireplace (not available in winter)
  • Indoor gas fireplace functional from October to May
  • Air conditioner
  • Fully equipped kitchen
  • Television
  • DVD / CD player
  • Unlimited wifi, 300mbps
  • Washer and dryer
  • Pool table
  • Access to a shared dock, kayaks, adult and children’s life jackets (kayaks available from May 1 to October 15)
  • One complete bedding set per bed, one large towel and two washcloths per person, hair dryer
  • Full service of dishes, filter coffee maker, kettle, fondue stove, place mats and / or plastic tablecloth, rags, dish towels
  • Limited quantity: Garbage bags, dishwasher soap, hand dish soap, cleaning products, toilet paper, facial tissues, paper towels, laundry soap, soap and shampoo.
  • Not included: Bathrobe, additional towels for the spa, firewood for the fireplace.
  • Non-smoker

2nd floor

  • 1 mezannine room with queen bed
  • 1 bathroom with bath-shower

1st floor

  • Living room, kitchen and dining room
  • 1 bedroom with king bed
  • 1 bathroom with bath and shower

Ground floor

  • 1 bedroom with 1 queen bed
  • 1 bathroom with shower, washer and dryer
  • 1 living room with pool table, and sofa bed

Check-in: 17:00:00

Check-out: 11:00:00

Booking and Confirmation Policy

1.1 Un ACOMPTE de 40 % de la valeur du séjour, avec un minimum de 500 $, est exigé au moment de la réservation. Ce montant sera prélevé sur la carte de crédit du Locataire et la réservation sera confirmée par courriel dès que la transaction aura été autorisée. Le solde sera automatiquement perçu quinze (15) jours avant la DATE D’OCCUPATION sur la carte de crédit du Locataire (Trente (30) jours, pour les réservations de 32 jours et plus). L’arrivée s’effectuant de façon parfaitement autonome, les instructions d’accès seront envoyées par courriel dans les 48 heures précédant la DATE D’OCCUPATION;

1.2 Pour toute réservation effectuée à moins de quinze (15) jours de la DATE D’OCCUPATION, le MONTANT TOTAL de la réservation devra être réglé par virement Interac au info@oldhebergia.pacifiquemarketing.ca dès réception de la confirmation;

1.3 Dans les deux (2) jours précédant la DATE D’OCCUPATION, un montant de 1000 $ sera bloqué sur la carte de crédit du Locataire, à titre de DÉPÔT de sécurité. Ce DÉPÔT de sécurité pourra servir à compenser le Locateur de tous dommages causés par le Locataire aux lieux loués. Ce DÉPÔT de sécurité sera débloqué dans les jours suivant la fin du séjour;

1.4 L’âge minimum pour effectuer une réservation est de vingt-cinq (25) ans. Une preuve d’identité pourrait vous être demandée;

1.5 Dans le cadre de la pandémie du COVID-19, le locataire s’engage à se conformer aux règles de la Santé Publique en vigueur au moment de son séjour et comprend que celles-ci sont obligatoires;

Le contrat de location inclut les modalités et conditions consultables sur le site de Hébergia: https://oldhebergia.pacifiquemarketing.ca/contrat-de-location/.

Cancellation Policy

2.1 SÉJOUR DE 31 JOURS ET MOINS

2.1.1 L’ACOMPTE est remboursable, moins un frais administratif de 10% de la valeur du séjour avant taxes, si l’avis d’annulation est reçu à plus de trente (30) jours de la DATE D’OCCUPATION;

2.1.2 Si l’avis d’annulation est reçu entre seize (16) jours et trente (30) jours de la DATE D’OCCUPATION, l’ACOMPTE n’est pas remboursable;

2.1.3 Si l’avis d’annulation est reçu à moins de quinze (15) jours de la DATE D’OCCUPATION, aucun remboursement ne sera consenti;

2.2 SÉJOUR DE 32 JOURS ET PLUS

2.2.1 L’ACOMPTE est remboursable, moins un frais administratif de 10% de la valeur du séjour avant taxes, si l’avis d’annulation est reçu à plus de quatre-vingt-dix (90) jours de la DATE D’OCCUPATION;

2.2.2 Si l’avis d’annulation est reçu entre quatre-vingt-dix (90) jours et trente (30) jours de la DATE D’OCCUPATION, l’ACOMPTE n’est pas remboursable;

2.2.3 Si l’avis d’annulation est reçu à moins de trente (30) jours de la DATE D’OCCUPATION, aucun remboursement ne sera consenti;

2.3 Sans limiter la portée de ce qui précède, un remboursement pourrait être émis si Le Locateur réussit à louer l’unité initialement réservée à un autre Locataire pour les mêmes dates, et au même coût de location. Advenant une telle situation, le Locataire aura le choix entre un remboursement du montant déboursé duquel aura été déduit un frais administratif de 10%, ou une note de crédit applicable sur un prochain séjour d’une valeur égale au montant déboursé;

2.4 Dans le cadre de la pandémie de la COVID-19 veuillez consulter notre politique applicable en cas de Force Majeure au https://oldhebergia.pacifiquemarketing.ca/force-majeure/;

2.5 Nous vous suggérons de vous procurer une assurance annulation ou de vérifier auprès de votre institution financière si une assurance voyage fait partie de vos avantages-membre avec votre carte de crédit. Ces assurances incluent souvent une couverture d’annulation, incluant les réservations d’hébergement comme le nôtre.

Location

Are you a chalet owner?

Benefit from our turnkey, worry-free rental service

Become Host

The Hebergia Guarantee

A Great Selection

You will find the chalet of your dreams

Certified Chalets

Zero bad surprises. Relax and enjoy!

Reservation made simple

A simple, worry-free process

Learn more